Gula Villan eller Gransäter som den egentligen heter är vår lokal där vi håller möten om vi behöver vara inomhus.

Lokalen är en gammal trädgårdsmästarbostad från början av 1900-talet som vi hyr av kommunen.

Vi har två våningsplan där vi bedriver verksamhet, en källare samt en vind.

Telefonnummer till lokalen är 08 – 739 88 88.

Hitta hit

Lokalen ligger på Carl Bondes Väg 90 i Hässelby, några hundra meter från Åkermyntans Centrum.

Det finns en cykelväg precis utanför scoutlokalen, så enklaste är att cyckla/gå med scouterna till/från lokalen när man ska på möten.

Kommer man kommunalt så finns Åkermyntan som alternativ, även Snårvindevägen går att kliva av vid men alla bussar stannar inte där.

Busslinjerna som stannar vid Åkermyntan är:

119 (från Hässelby Gård/Hässelby Strand/Spånga)

518 (från Kista/Barkarby/Vällingby)

541 (från Jakobsberg/Barkarby/Vällingby)

543 (från Jakobsberg/Vällingby)

198 (nattbuss från Centralen/Backlura)

Visa Gula villan – Scoutlokal på en större karta

Parkering

Kommer man med bil så finns det en vändplats precis utanför lokalen, det kan bli trångt om alla kommer samtidigt.

Vi rekommenderar att parkera bilen längs Venusvägen om man till exempel ska på ett föräldramöte, då det inte finns några parkeringsplatser kring lokalen. Se ”P” på kartan.