Här kan du se en kom ihåg-lista för när AL ska göra olika saker.

Augusti

  • Kontakta nya och gamla scouter om när terminen startar för din avdelning.

September

  • Planera terminsprogram och lägg upp på hemsidan.
  • Lägg upp ledarnas kontaktinformation på hemsidan.
  • De som blivit kallade till terminen men inte dykt upp, kontakta dem.
  • Efter möte nummer tre. Skicka in lista på avdelningens medlemmar och ledare som du vet ska gå i höst till medlemsregistratorn.
  • Meddela medlemsregistratorn om de scouter som har slutat i kåren.

Oktober

  • Skicka in uppgifter på alla nya scouter på avdelningen till medlemsregistratorn.

December

  • Skicka in närvarokort till kårkassören.

Januari

  • Planera terminsprogram och lägg upp på hemsidan.
  • Kontakta nya och gamla scouter om när terminen startar för din avdelning.
  • Meddela medlemsregistratorn om nya scouter och om de som slutat.

Mars

  • Se efter när Scouternas Dag är och eventuellt anmäl din avdelning.

Juni

  • Skicka in närvarokort till kårkassören.

Övrigt

  • Bekanta dig med våra policys
  • Föra närvaro
  • Meddela kontinuerligt medlemsregistratorn om när scout slutat eller börjat under terminen
  • Ansvara för att verksamheten bedrivs på ett tryggt och säkert sätt
  • Rekrytera scouter och ledare vid behov
  • Bevaka grenens budget tillsammans med övriga AL på samma gren