Äventyr och utmaningar genom att själv få prova på. Hos oss får du uppleva äventyr i naturen och lära känna nya kompisar. Du kan vara scout genom hela livet.

I Scouterna får du prova på nya saker. I den lilla gruppen, patrullen, får du nya kompisar och öva på att leda dig själv och andra. I Scouterna blir du redo för livet.

IF IT ISN’T FUN, IT ISN’T SCOUTING

Det har varit scoutings ledord i över 100 år. Och det stämmer än idag!

När kan jag bli scout?

Du kan börja i vår scoutkår när du är ca 7 år (årskurs 1) . Du börjar som letarscout och sedan blir du spårarscour, upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Ledare kan du vara sedan hela livet.

Vad gör vi?

Scouterna på 30 sekunder från ScouternaVimeo.

Jag är spårarscout! från ScouternaVimeo.

Gå med i vår kår och testa scouting

Du är välkommen när som helst på terminen att komma på ett möte och testa scouting.

Kontakta avdelningsledaren på den avdelning som du är intresserad av om du har några frågor, så kan denne berätta mer och ni kanske kan komma överens om när det passar med ett första möte.

Du kan också skicka in en intresseanmälan här om du t.ex. är för ung så att du blir kontaktad när du kan börja eller om du helt enkelt vill börja nu.

Är du 7 år?

Om du är 7 år (årskurs 1) så kan man börja på vår avdelning Bävrarna. Du hittar mer info om avdelningen här och länk till ledarnas kontaktinformation om du har några frågor.

Är du mellan 8-9 år?

Om du är 8-9 år så kan man börja på någon av våra Spåraravdelningar. Du hittar mer info om avdelningarna här och länk till avdelningarns sidor där bl.a ledarnas kontaktinformation finns om du har några frågor.

Är du mellan 10-12 år?

Om du är 10-12 år så kan man börja på någon av våra Upptäckaravdelningar. Du hittar mer info om avdelningarna här och länk till avdelningarns sidor där bl.a ledarnas kontaktinformation finns om du har några frågor.

Är du äldre än 12år?

Om du är äldre än 12 år är du såklart välkommen att börja hos också som scout eller som ledare för en avdelning om du är över 18 år. Hör av dig till någon på den avdelning du är intresserad att börja på. På denna sida hittar du kort information om alla avdelningar och länk avdelningarnas sidor och ledarnas kontaktinformation om du har några frågor. Du kan också kontakta vår medlemsregistrator Per Hållberg.

Om ni fortfarande har lite funderingar på vad vi gör i scouterna så kan ni titta på http://www.scouterna.se/bli-scout/sparare-8-9-ar/.
Ni kan också titta på terminsprogram på respektive avdelningssida (om det är upplagt) så ni får ett bättre hum.
Nu har ni säkert kommit på att ert barn bör prova på scouterna. Då är det bara att kontakta en ledare på avdelningen ni är intresserade, eller fylla i en intresseanmälan här eller skicka ett brev till bliscout@hasselbyscout.se

Ladda ner

redo-for-livet_A4_20120910