oversjon-381x286

Vid sjön Översjön ute på Järvafältet har vi vår hajkstuga.

Bokning

Mejladress för bokning/övriga frågor om vår hajkstuga Översjön: oversjon@hasselbyscout.se.

• Stugan uthyres endast till scoutkårer, ideella föreningar och skolklasser/fritidsklubbar med lärare/ledare för t.ex klassresa. För skolklasser hyr vi endast ut upp till åk 6.
  • Bokning och frågor sker via mejl till stugfogden.
  • Nyckel hämtas/lämnas personligen, hos stugfogden eller efter överenskommelse.
  • Hässelby Scoutkårs interna bokningar har företräde till någon av de första dagarna i september respektive månadsbryt januari/februari, när bokningar släpps för externa bokningar för kommande halvår. Se ”INFO” i schemat nedan för exakt datum och vilken period som gäller.
  • För bokningar som bara omfattar måndag till fredag gäller inte begränsningen för när det går att boka, utan dessa kan bokas fritt ett år framåt.
  • Det går att ställa sig i kö för att boka en viss helg i väntan på att bokningen släpps fritt.

Bokningsschema

Adress till stugan Översjön på Järvafältet, Järfälla kommun.
Se karta nedan.
Vägbeskrivning Bil:Från E18/Stäket sen söder ut längs Enköpingsvägen, infarten är skyltad Järvafältet/Granskog.Från Jakobsberg sen norr ut längs Enköpingsvägen, infarten är skyltad Järvafältet/Granskog. Sen kommer en parkering och en vägbom, det medföljer nyckel till bommen.
Kommunalt:Buss 542/560 från Jakobsbergs station, närmsta hållplats är Berghem.
Kartor finns längs ner på sidan
Omgivning Ligger på Järvafältet som är naturreservat, 30 m från Översjön.
Storlek stort kök, rejält allmänt utrymme och stort sovutrymme + ledarrum med 4 sovplatser + disk/tvättrum.
Sovplatser Sovloft byggt i sovrummet, plats för 30 st på liggunderlag. Övriga på golvet i allmänna utrymmen.
Uppvärmning El + två vedspisar (i köket, som sprider värmen genom huset)
El  Ja
Vatten Pump utanför huset som sköts av kommunen. Avlopp i huset. Dunkar att hämta vatten finns.
Köksutrustning Finns för matlagning, tallrikar, glas och bestick till ca 30 pers.Två elspisar samt 2 större vedeldade spisar,Två kylskåp samt en frys.
Toalett Två allmänna torrtoaletter (”utedass”) med tank vid huset som sköts av
kommunen. Ta med eget toapapper.
Telefon  Nej

Villkor Du betalar per påbörjat kalenderdygn.
Minsta hyrestid är två dygn (en övernattning).
Tillträde tidigast klockan 08:00 första hyresdygnet. Stugan ska lämnas senast 16:00 sista hyresdygnet.

• Första dygnet 1.100 kr (mån-tor) eller 1.400 kr (fre-sön).
  • Andra och följande dygn 500 kr (mån-tor) eller 800 kr (fre-sön).

Exempel:

• Lör-sön: 1.400 kr + 800 kr = 2.200 kr
  • Fre-sön: 1.400 kr + 800 kr + 800 kr = 3.000 kr
  • Mån-tis: 1.100 kr + 500 kr = 1.600 kr
  • Mån-ons: 1.100 kr + 500 kr + 500 kr = 2.100 kr
  • Tor-fre: 1.100 kr + 800 kr = 1.900 kr

• Torkskåp finns.
  • Två stycken whiteboardtavlor om 1 m2 finns
  • Sjöutsikt, ca 30 m från badsjö, grill- och lägerbålsplats.
  • Härlig skog och tillgång till öppna gräsytor, ligger i Järvafältets Naturreservat.
  • Ligger centralt, men ändå ute i skogen.

Kartor

Visa Översjön – Hajkstuga på en större karta